mandag 24. mars 2008

Montering av det første møbelet



EVIL! Kjøpte møbler på IKEA med en venninne for noen dager siden. Da jeg nevnte for foreldrene mine at jeg skulle bygge dem selv bare lo de lenge, og lurte på åssen jeg skulle LAGE noe som helst. Jeg er nemlig mye bedre på å ødelegge...

Hadde en bokhylle, tv-bord og et salongbord. Jeg hadde trodd at bokhyllen ville bli den store utfordringen, med CD-hylle katastrofen fra 2003 friskt i minnet, men alt gikk fint, ting vippet ikke, jeg slo meg ikke i leggen med hammeren eller stakk ut øyet til noen. Det sa seg selv at jeg snart hadde brukt opp flaksen min.

Så skulle jeg bare avslutte med noe som virket som plankekjøring, et LACK salongbord. Det eneste man skulle var å skru inn noen skruer. Men skruene ville ikke nedi. Uansett hvor mye jeg prøvde. Det ble latterlig tungt. Jeg brukte tre forbanna dager på å bygge det bordet. Når folk har lurt på hvorfor jeg har hatt armer som ikke funket, var ikke IKEA-skade gyldig grunn heller. Til slutt tvang jeg bare bordbeinet på plass. Bordet vipper litt, men ikke så det merkes om man ikke provoserer det frem. 2 av 3 møbler får gå.

Og jo. Nyttårsaften. Mye bra i smågamle smårips, ikke noe pent i eldre rips. Mye det samme som vanlig altså

Ingen kommentarer: