mandag 24. mars 2008

Akvariefiskene mine hadde et anfall av suicidal aktivitet etter at de ble flyttet til nytt akvarium...

Uansett hva jeg gjør ser det ut til at det er galt. Her forleden dag gikk jeg hen og kjøper et større og finere akvarium til de små søte fiskene mine, som var begynt å bli for mange til det puslete 44 liters akvariumet jeg hadde fra før. Kjøpte ny fin sand og masse planter, tok med roten til sugefisken min Mons André og tenkte at de skulle bli storfornøyde med å få flyttet på seg.

Så feil kan man ta.

Fiskene har ikke vært i akvariet mer enn en dag før de begynner å svømme opp og ned og opp og ned i vannet. Merkelig adferd, tenkte jeg. Da jeg skulle mate de hoppet plutselig en av fiskene ut av akvariet, og det er rart for de har aldri hoppet før noen gang, selv når det gamle akvariet sto uten lokk på. Etter mye klabb og babb klarte jeg å få opp idioten, som hadde kilt seg ned mellom to steinfliser på gulvet, og hev den oppi igjen.

Etter det var som om alle fiskene tenkte: "Hey vi kan jo hoppe ut det virker jo som en utrolig god idé, kanskje vi kommer tilbake i det gamle akvariet da". De 2 siste gangene jeg har matet de har jeg måttet plukke fisk opp fra gulvet (ikke alltid så lett siden de har en egen evne til å klare å komme seg UNDER kommoden som akvariet står på)

Så nå har jeg en 10-12 kamikazefisk som ser på meg hver gang jeg nærmer meg akvariet og skal ta av lokket så de kan gjøre neste stunt. Men de kan pokker ikke sulte ihjel heller, og nå får jeg ikke gitt de mat! Visste at jackass på TV ikke var en god idé når akvariet sto rett ved siden av. Argh, what to do....

Ingen kommentarer: