mandag 24. mars 2008

Kristin irriterer seg over teite dameblad på Kreta

Jeg maa innroemme at jeg blir roert over at de fremdeles staar gatelangs her nede, timeshareselgerne som skal gi oss skrapelodd eller ta oss med paa sporreundersoekelser. Til tross for alle avisoppslag, til tross for skriftlige advarsler fra samtlige reiseselskap, i tillegg til advarsler paa bussen paa vei til hotellet, staar de der aar etter aar. Og de hadde ikke staatt der om de ikke hadde faatt lurt noen med jevne mellomrom. Det jeg lurer litt paa er: aassen gaar det an?

Verden er jo saa lettlurt at det burde ikke vaere lov. Vi tror fremdeles paa slankekurer som gjoer oss 10 kilo lettere paa en uke bare ved hjelp av en pille og vi kan fremdeles spise vaare 3 kilo bloetkake hver dag. Vi tror paa at en snill mann i nigeria skal gi oss penger, at en pille om dagen kan gi oss et utstyr som ville gjort John Holmes sjalu og at det finnes en maate aa investere penger paa der vi kan tjene flere hundre prosents fortjeneste uten risiko. Ogsaa tror vi fremdeles paa at timeshareselskapene ikke er saa ille som alle skal ha det til.

Jeg faar vondt.

En annen ting som er et opplagt sydenfenomen er dameblader av type Cosmopolitan, Elle, Glamour etc etc etc. Perfekt hjernedoed underholdning til stranden tenker jeg hvert eneste aar og kjoeper en bunke og glemmer hva som faktisk staar i disse bladene.

-Leder, der ansvarlig redaktoer sier at det er viktig aa vaere seg selv og aa vaere aktiv i kampen mot spiseforstyrrelser.
-reklame i en 20-30 sider
-100 badedrakter som dekker til de uspiselige delene ved kroppen din (hva er problemet? store pupper? smaa pupper? stor rumpe? ingen rumpe? disse fikser alt)
-Bilder av Mischa Barton og Nicole Ritchie som stilikoner
-Hvordan gaa ned 10 kilo paa 2 dager kun ved hjelp av havrejus og litt kosmetisk kirurgi)
-Hvordan vaere en sexgudinne, test deg selv (med mindre man er villig til aa ha analsex oppaa ett esel mens man heller cola over hverandre vil man stort sett score "rart du ikke er dumpet ennaa"
-ta knekken paa cellulittene
-Hvordan faa seg en kjaereste
-masse bilder av halvanorektiske modeller med flagrende klaer
-Hvordan forhindre at kjaeresten din dumper deg
-50 sider med reklame for klinikker for plastisk kirurgi

Jeg har vaert like lettlurt som de menneskene jeg irriterer meg over, trodde at sjangeren skulle vaere revolusjonert i aar og gikk i akkurat samme felle som i fjor. Faen heller. Jeg faar faktisk vondt av meg selv. Takk og lov for at det finnes engelske boeker i butikkene her.

Ingen kommentarer: