mandag 24. mars 2008

Første gamle innlegg ble skrevet rett etter at jeg hadde flyttet inn i min forrige hybel, 23.11-05

Som det første blogginnlegget kan det passe seg å snakke om førsteinntrykk... For dere som ikke kjenner meg, jeg er Kristin, førsteintrykkenes ukronede dronning. Jeg kommer for sent på første skoledag, sier alltid noe dumt til folk første gangen jeg møter dem (eller snubler før jeg i det hele tatt har kommet meg bort).

Er jeg skikkelig heldig så er det første inntrykket du får av meg når jeg vaser full rundt på rommet og venner sitter på webcam og kringkaster det hele. Mitt utgangspunkt med nye bekjentskaper er derfor stort sett å begrense skadene som jeg har gjort første gangen jeg møtte dem.

Derfor bestemte jeg meg for at jeg skulle prøve noe radikalt nytt og ukjent. For 2 dager siden flyttet jeg inn i en studentbolig sammen med 6 ukjente mennesker. Denne gangen skulle jeg oppføre meg, virke tilsynelatende sivilisert og normalt.

Det begynte bra. Jeg bar inn tingene mine sammen med pappa, og så kjørte han og jeg hadde en ting jeg måtte gjøre med en gang, nemlig å koble til PCen til den fantastiske linjen som jeg visstnok skulle få. I studentboligene skulle man kjøre nettverkskabelen inn i et hull i veggen, så jeg regnet med det var samme prosedyre her. Men da jeg hadde satt fra meg alle tingene, fant jeg ikke noe hull i veggen til nettverkskabelen.

Først ble jeg forvirret, og deretter irritert... Jeg dobbeltsjekket brosjyren som sa at det var internett på rommet, men jeg kunne ikke finne det. Det eneste som minnet om et hull i veggen var en stikkontakt og et sted å sette kabelen til tven. Også en hvit boks på veggen da.. Men den var kul umulig å åpne. Lettere provosert går jeg ut til felleskjøkkenet, der jeg finner til min store glede min første nabo, som sikkert kan hjelpe meg løse problemet.

Følgende dialog utspiller seg:
Kristin: "Heisann.... Du? Er det trådløst internett her eller?"
Nabo: "Neei... ikke som jeg vet om i hvertfall"
Kristin:"Åja, fordi jeg finner ikke ut hvor jeg skal sette nettverkskabelen jeg.."
Nabo:"Har du sett den hvite boksen på veggen?`"
Kristin:"Ja jeg har prøvd å åpne den en stund nå men den vil ikke opp"
Forvirret nabo:"Du stikker inn nettverkskabelen på undersiden"
Kristin:"Øhm... Åja... Og forresten, jeg heter Kristin, jeg har nettopp flyttet inn her"

Håpet om å virke normal, eller i hvertfall ikke tilbakestående revnet mindre enn 40 minutter etter jeg flyttet inn. Go Kristin!