mandag 24. mars 2008

Det måtte anleggsarbeid til før jeg klarte å skrive dikt...

Anleggsarbeider

O du anleggsarbeider som utenfor mitt vindu står
Med bråkete maskiner som går og går
Du sveiser og hamrer lenge før syv
Det er offentlig ro for helvete
Du kan klokken, ikke lyv
Fant ingenting som rimte på helvete, men sint er jeg

Du er feit, det er ikke særlig sunt
Likevel står du utenfor vinduet mitt med overkroppen din
Og får meg til å ha gardinene trukket for døgnet rundt
Jeg spiller Toxic på instant replay men du går ikke vekk
Du overdøver Little Britain, som er favorittserien min
Du er ikke lite frekk

Gaten min ser ut som en demilitarisert sone
Jeg klarte et ord med seks stavelser, se
Er du gift syns jeg synd på din kone
Når jeg finner haglen og skyter deg ned

Du fjernet asfalten utenfor min dør
Jeg skal ikke gi opp jakten før du ligger på gaten og blør
Jeg tråkket ned i grusen og dritten med hvite nye sko
Jeg må kjøpe nye, skal du betale det mon tro?

Disse linjene som følger skal ikke rime
For det virker mer kunstnerisk
Dø, dø, dø, stygge anleggsarbeider
Jeg mener det
Vekker du meg en gang til blir det deng
Deng i tell you
Deng……

Ingen kommentarer: