mandag 24. mars 2008

Kristin - en helsehysteriker

Solen har stått opp, og jeg har kommet meg ut av sengen. Den er ikke ergonomisk tilpasset ryggen min, så jeg vil trolig slite med skiveprolaps og det som verre er i ettertid. Ikke har jeg fått sovet nok heller, som selvsagt reduserer levetiden og livskvaliteten min betraktelig, alle burde jo ha tid til 10 timers søvn pr dag.

Tasser inn og koker opp en kopp kaffe, som fucker med stoffskiftet mitt og dehydrerer meg. Spise skive kanskje? Men tenk på alle de raske karbohydratene, om jeg ikke slår over til noe lavkarbo snart vil jeg trolig få insulinresistens og diabetes type 2 før dagen er omme. Får vel ta noe med protein da, bortsett fra at de tror at store proteininntak kan herje med indre organer. Vann til frokost it is. Med mindre jeg blir smittet av giardiabakterien nå da, det er jo kjipt, og da dør man. Jaja, hvem trenger frokost.

Off to school. Solen skinner ute, og UV-strålene herjer på mitt vinterbleke åsyn. Bruk solfaktor sier de, for hvis ikke får du hudkreft og dør - men ikke bruk solfaktor over lengre tid, for det kan visst føre til kreft det også. Hurra. Siden solstrålene effektivt blokkeres av solfaktoren, må jeg huske å drikke melk med vitamin D når jeg kommer hjem, så jeg ikke blir beinskjør, får mangelsykdommer og bukker trolig under.

På forelesningen lider jeg under dårlig inneklima og eksamensstress, og det er ikke bra, for stress gjør deg feit, gir deg hjerteproblemer og kreft. Samtidig må jeg ha noe vettugt å bedrive dagene med, for de som ikke har det blir deprimerte, og må begynne på antidepressiva som trolig tar livet av deg før du har så mye som tatt første pille.

Lunsj. Mer vann. Fra flaske. For sikkerhets skyld.

Trening er viktig, minst 3 ganger i uken, ellers blir du syk og dør. Trolig av enten kreft eller hjerteinfarkt eller begge deler på en gang. Så trening it is. Passe på å ha riktige sko så jeg ikke ødelegger knær, legger, ankler eller rygg, husk å tøy ut, men ikke tøy ut, for det hjelper ikke. Ikke tren for hardt, det skader også kroppen (la oss ikke gå inn på farene ved overtrening etc.)

Hjem og lage middag. Grønnsakene er full av sprøytemidler som vi enda ikke vet effektene av, ferdigmaten er full i e-stoffer som kan gi oss alt fra hodepine til gonoré. Kjøttdeigen er full av e coli bakterier, kyllingen som ble til kyllingfilet kan jo ha vært litt småforkjølet og pandemi er ikke særlig kult. Fisken er full av tungmetaller... noe som etterlater oss med.. ris? eller kanskje mer flaskevann?

Klokken er seks, og du har spist dagens siste måltid (for man skal jo ikke spise om kvelden), med mindre det stemmer at man må spise ofte gjennom hele dagen for å holde forbrenningen oppe da. Ingen vet sikkert. Du har nøyaktig 3 timer før du skal i seng om man skal ha 10 timer kvalitetssøvn, what to do? Hvis du ikke er med vennene dine vil du bli sosialt isolert og deprimert. Og dø. Men husk å prioritere familien, for de som ikke gjør det, sliter senere. Men du må også ha tid for deg selv til å slappe av. Ikke se på TV, det er passivt og unyttig og fordummende. Men ikke la være, da kan du gå glipp av noe som alle andre ser og bli sosialt isolert.

Du har kjæreste? Da må man også få inn kvalitetstid der. Ha masse sex, det er sunt. Bare ikke ta p-piller, det gir deg blodpropp, ikke bruk kondomer, de er usikre og gir allergi og er kreftfremkallende, ikke hopp av i svingen eller kjør ubeskyttet, for da kan du få unge og livet ditt er satt på vent de neste 18 årene. Men ikke vent for lenge, for da er kanskje toget gått.

..... Og for ikke å snakke om den overhengende terrorfaren - KOLS - global oppvarming og annen morro som når som helst kan komme og ta knekken på oss.

Men kanskje vi bekymrer oss i hjel lenge før den tid?

Ingen kommentarer: