mandag 24. mars 2008

Guttevenner vs Jentevenner

Sett i lys av diverse hendelser (grisedumpet av en kompis som heller ville ha sex enn å se Dr. Strangelove med meg, sykingen) bestemte jeg meg til å sette meg ned og finne fordeler/ulemper med jentevenner vs. guttevenner... Ikke av noen annen grunn enn at jeg kjeder meg egentlig...

[Disclaimer] Ja jeg vet jeg har generalisert som bare faen, dette bygger på svært uvitenskapelige empiriske studier av gutter og jenter jeg har kjent i mitt liv og andres erfaringer. Kan ikke leses som en "fasit" på hvordan gutter og jenter oppfører seg. [/Disclaimer]

Guttevenner

Fordeler:
De er jevnt over mer musikk- og filminteresserte enn jenter (med hederlige unntak) og det er veldig viktig for meg.

De skjønner at når man først har begynt å spille Playstation spiller man noen timer, og ikke 15 minutter

Fester man sammen med gutter har man en tendens til å bli drukket under bordet, grisebanket i klespoker og gjerne tegnet på.

Kos. Så lenge det holdes på et vennskapelig plan er dette herlig

Alt man sier og gjør blir ikke tolket i filler. Hei betyr hei, ikke "hva mente du med det blikket, er du fremdeles sint for det som skjedde mellom oss for 2 mnd siden?"

Gutter skjønner at hvis man er på besøk hos noen i over 4-5 timer så trenger man mat.

Driter du deg skikkelig ut med en guttevenn får ikke du høre det i 2009 (sett at dere blir venner igjen som også er lettere med gutter)

Ulemper:
De forteller deg ikke at puppen har falt ut av genseren din/x antall knapper i skjorten har gått opp e.l. før du skal gå hjem, selv om det kan ha skjedd timer i forveien.

Når man har blitt veldig gode venner med gutter går ofte "jente-filteret" av, og man får fort mer kontroll over hans kroppsfunksjoner enn man strengt tatt hadde trengt.

....Det gjelder forsåvidt sexlivet hans også... Jeg spurte en kompis en gang (uten å egentlig vite hva jeg satt igang) hvorfor det ikke fungerte med eksen hans, og jeg fikk til svar (og ja, det er et sitat) "var mest det at hun ikke kunne suge (men for meg er det ganske viktig),også barberte hun seg (overhodet) ikke! Og det går greit med litt hår, men når det er så mye at du får lyst til å slippe en napalmbombe, bare så du skal få muligheten til å finne ut kor det igrunnen er meningen du skal slikke, så er det litt kjipt.. kunne jo ikke holde på i mer enn 3 min før eg måtte kaste opp en hårball" eventuelt sms-er kl 3 om natten "uæh piken funker ike, hva gjør jeg"

Jeg var litt usikker på om jeg skulle sette denne blant fordeler eller ulemper, for det avhenger jo av øynene som ser. Men det er fryktelig lett å ty til kompiser når man er full, kåt, avvist (eller alle tre) eller at han tyr til deg. Selvsagt kan dette være en sweet deal, men det fører ofte til så mye komplikasjoner at det absolutt ikke er verdt det.

Jentevenner

Fordeler:

Jenter har en tendens til å skjønne jenter bedre. Jeg er ikke en av dem.

Hvis du har sminke gnidd utover hele ansiktet når du er på vei ut døren sier de ifra. Gutter bare antar at det er meningen.

Hvis du spør jenter "ser jeg fin ut i denne" betyr ikke "ja" at du ser ut som en hore

Det føles ofte lettere å betro seg til jenter, og jentevenner er ofte nærmere hverandre enn det gutt/jente venner er, med hederlige unntak

Ulemper:

Drama. Med underkategorier som baksnakking, mobbing, utfrysing, krangler som kan vare i årevis...

Samtidig som det er lettere å betro seg til jenter, er sjansene større for at de kommer til å bruke det mot deg/si det videre senere.

Jenter som ikke har noe mer vettugt å snakke om enn utseende gir meg makk, og det finnes en del av de

Det er vanskeligere å grine seg til å ha Sopranos/Bruce Willis helaften med jenter

Jenter er mer opphengt i hva andre mener om dem til en hver tid, og har større "klikkmentalitet" og det kan være veldig slitsomt til tider...

Ingen kommentarer: