tirsdag 2. september 2008

...men det er jo mat, da

Jeg har nå havnet i den heldige/uheldige situasjon at nærmeste matbutikk ligger 5-10 minutters gange unna der jeg bor. Det er jo egentlig ingenting, men handling krever mer tiltak enn det det gjorde tidligere. Ja, jeg er bortsjemt, og vant til at det er mat i kjøle- og kjøkkenskap. I hvertfall:

Når man etter 8-12 timer på universitetet er på vei hjem og skal slappe av, finnes det en 789 ting som frister mer enn å gå og handle. Dette har dessverre vært tilfelle såpass lenge at stashet jeg kjøpte inn i sommer er blitt alvorlig tynnet ut, og definisjonene på hva som kan karakteriseres som et greit måltid har blitt, vel, utvidet. Og jeg nevner i fleng en del av de tingene som jeg har kreert på kjøkkenet den senere tid:

Risotto med fetaost og kylling
....så tok fetaost og kylling slutt
Risotto kokt på ... buljong.
...tomt for ris
Fullkornspasta med tomatsaus og tunfisk
.... så tok tomatsausen slutt
Kokt pasta og tunfisk
....og så var det tomt for tunfisk også
Kokt pasta og kokt egg (må ha protein, no?)
.... men eggene varer heller ikke evig
Kokt pasta. Og drikke melk. Må ha protein
... og så tok pastaen slutt
AXA blåbærfrokostblanding med melk
...så tok melken slutt
AXA frokostblanding med kokende vann (det blir jo kanskje som grøt? NEI)
...men de tørkede blåbærene ble faktisk veldig digg av å koke litt

I dag skulle jeg egentlig handle, men så kom det et skybrudd, og SÅ sulten er jeg faktisk ikke. Og det er fremdeles litt frokostblanding igjen.

Mamma, hvis du leser dette, så er det det jeg spiser når jeg kommer hjem fra skolen. Jeg får minst 3 balanserte måltider per dag, tar multivitamin og Omega 3, og spiser opp grønnsakene mine. Jeg lover.

4 kommentarer:

John sa...

Jeg er mektig imponert. Ikke engang jeg er så fæl. Det begynner å bli tynt i rekkene hva pålegg angår, men middager har jeg flust av. Frysen er full av godsaker. Problemet begynner når jeg tenker "Hva skal jeg ha til middag? Nei, kan ikke ha det for jeg har ikke tint kjøttet."

Jeg er mer denne typen: "Hva har jeg av mat hjemme? Aner ikke. Får vel kjøpe med meg noe da..." *handlehandlehandle* "Oi, jeg hadde visst samtlige ingredienser fra før av. Men melk trengte jeg i det minste."

Unknown sa...

HAhahahah- fantastisk innlegg.
Du er som Mr. Jackson om han hadde bodd alene. «Men! Jeg har jo verdens største sekk med macaroni! Jeg trenger aldri gå ut :D»

Jeg har butikk tre sekunder unna. Det blir man fet og blakk av ^_^

Unknown sa...

Wops- siste kommentaren der er fra Virrvarr aka meg. Åpne for muligheten til at folk kan kommentere med navn og nettadresse, ja?

Anonym sa...

Done ;)