tirsdag 13. januar 2009

Shuffle-leken revisited

Jeg har gjort det før
Og ikke bare en gang heller

Etter at både Silje og John tok en rerun, kunne jeg jo ikke være dårligere. Vi begynner med reglene:

Slå på et musikk-avspillingsprogram, sett på shuffle og skriv ned de første 10 eller 20 sangene som kommer, med eller uten kommentar."

1. Snook - Älskling jag är hemma nu. Jeg fikk anledning til å rase rundt i en platesamling. Dette var en av favorittene fra ting jeg rasket med meg ^^
2. Busta Rhymes - How we do it over here - Hver gang denne spilles i den store iPoden klikker den (sikkert kvalitetssikring) 
3. Karpe Diem - Show  Ja, jeg hørte på dem før jeg begynte å bli tvangsforet på Domus 
4. Death Cab For Cutie - Soul Meets Body - resultatet av et annet platesamlingraid, denne gang Silje sin
5. John Mayer - 3x5 Er sanger på det albumet jeg liker bedre, da men...
6. Cat Stevens/Yusuf - How Can I Tell You <3
7. The Rolling Stones - As Tears Go By(Live) Mor, lillebror og jeg på kino. Shine a Light. God stemning 
8. Postgirobygget - Gamle Bohemen - Nok et spor fra Silje, gitt ;)
9. Common - Doonit  
10. Gatas Parlament - Holdning Over Underholdning 
11. Cat Stevens - Peace Train Nevnte jeg at jeg liker Cat Stevens ^^?
12. Miles Davis - Summertime 
13. The Beatles - Can´t Buy Me Love - Stemmer. Skulle jo kjøpe flere Beatlesplater jeg....
14. Disney - Ducktales (på svensk) - Grunnen til at man ikke ha ukritisk på shuffle når man ikke er alene hvis du skal beholde musikalsk cred
15. System Of A Down  - A.D.D - Du blir litt stresset av å høre den, men utrolig stilig låt.
16. Outkast - Hollywood Divorce - Idlewild er et utrolig undervurdert album. Har hørt på det i flere år, og det blir bare bedre og bedre.... 
17. Cat Stevens - I Love My Dog Jeg begynner å innse at enkeltartisten som gjentar seg her.... 
18. Jamiroquai - Canned Heat Det hadde kanskje vært kulere om det var på grunn av Napoleon Dynamite enn Center stage....
19. Lupe Fiasco - Kick, Push II - Lupe Fiasco har nesten enerett på soundtracket fra sommeren 2008. Is nice.
20. Super What - Superbad soundtrack - Ikke bare en usannsynlig stilig film, men også et fantastisk soundtrack. Ungdomsfilm + funk = win

Vi tar fem bonussanger, sånn på rappen (nei Silje, det blir ikke 100)
21. Foo Fighters - Monkey Wrench - Den første sangen som jeg ble skikkelig god på på Guitar Hero...
22. Lil Wayne - Mr. Carter - La oss håpe han slutter å mixe hostesaft og alkohol snart så han kan lage musikk lenge lenge....
23. Metallica - Suicide and Redemption. Death Magnetic = stor skuff. Uff. (bare for å få det til å rime)
24. Death Cab For Cutie - Different Names For The Same Thing - Jeg savner The OC.... :(
25. Ice Cube - Steady Mobbin´ - Death Certificate er fantastisk. I motsetning til Death Magnetic.

1 kommentar:

Silje sa...

Ducktales skal jeg heller ta på meg. Den kommer garantert fra meg etter Kretaturen for mange herrens år siden.. Og 100 sanger er faktisk ganske kult. Det gidder man bare en gang!