fredag 2. januar 2009

Heldige og uheldige kombinasjoner

Multitasking er en fin ting. Da jeg leste American Psycho i 15-årsalderen lærte jeg av Patrick Bateman at det å bruke ansiktsrens i dusjen, ja det sparte man mye tid på. For du kan si hva du vil om hr Bateman, han kunne sin personlige hygiene. Og etter å ha lært av Clearasil-reklamene i en årrekke at ansiktsrens det gjorde man over vasken, var plutselig morgenen revolusjonert. Etter det har jeg alltid prøvd meg på tips og triks som skal gjøre hverdagen enklere, og kombinasjoner som fungerer mer eller mindre bra. Jeg har for enkelhets skyld kategorisert disse i henholdsvis WIN og FAIL.























  • Å bruke ansiktsrens i dusjen
  • Pensumlesing samtidig med forelesninger
  • Måltid og quizer
  • Norske epler og lettmelk
  • Lære seg å lese mens man kjører bil. Eller, er passasjer i bil. 
  • Lese mens man går. Krever trening men er veldig praktisk å kunne
  • DVD-bokser, komfortkupe på NSB og 6.5 timer med moro
  • Whiskey og øl
  • Pinnekjøtt og Martini Asti
  • Matthew Stone og Trey Parker
  • Tv og Xbox























  • Rødvin og hvit laptop (men den lever enda, bank i bordet)
  • Spaghetti bolognese og notatsortering
  • iPodledning og knebøy
  • iPodledning og dørhåndtak
  • Fat Joe og Ashanti
  • Tequila og øl
  • Nylon og minusgrader
  • TV og PS3

3 kommentarer:

Silje sa...

Jeg ler meg i hel. Men jeg trodde at Kristin og Melk røk rett inn på fail listen..

Anonym sa...

Ikke av den laktosereduserte typen ;)

Støvkorn sa...

Artig liste :)