torsdag 24. juli 2008

Et lite WTF-øyeblikk

Jeg satt på hybelen og var sulten, og prøvde å pønske ut et middags-prosjekt til meg selv. Plutselig tenkte jeg at jeg hadde utrolig lyst på risotto, noe som er rimelig sært, siden jeg aldri har spist risotto før (såvidt jeg kan huske), ikke ante hvordan jeg skulle lage en, eller hva som skulle i den. Så jeg gjorde det alle superkokker gjør, jeg googlet det, og fant den her



RISOTTO MED FETA OG TOMAT
Om en greker tar grepet på det italienske, kan det bli som dette. Godt som tilbehør til grillet kjøtt, dersom man ikke tar den solo.
ca. 400 g risottoris
1 sjalottløk, finhakket
1 fedd hvitløk, finhakket eller presset
1 dl tørr hvitvin (okei, det får være grenser, ellers holdt jeg meg stort sett til oppskrift)
ca. 1 l grønnsakskraft
2 tomater
frisk basilikum
ca. 100 g fetaost i terninger
2 ss smør
salt, pepper

Nam

Den ble faktisk utrolig god også da, selv om den ikke så ut som den på bildet i det hele tatt =D Men det tror jeg var den mest random matopplevelsen jeg har hatt i mitt liv

1 kommentar:

John sa...

Hmm. Interessant. Jeg er elendig på å finne på ting å lage til middag.